Kruip in uw bunkers, maak je klaar voor het gevecht! De Nederlandse taal zal lijden onder de aanslag ! Verslagen, gedichten, recensies, alles zal voorbij komen!

maandag 26 september 2011

Vals Licht - Joost Zwagerman

Sinds gistermiddag ben ik begonnen met het lezen van "Vals licht" van Joost Zwagerman.
Om eerlijk te zijn vind ik het meeste wat de Nederlandse literatuur te bieden heeft maar depri.
Het gaat altijd over Pre-oorlog, de oorlog of helemaal niks. Natuurlijk is dit zeer subjectief gezegt.

Maar met elke taal zijn er uitzonderingen. Er zijn wel degelijk leuke boeken. Vals licht is daar ( tot nu toe) één van. Ik ben nu aan het lezen op pagina 41 en het bevalt mij zeer. Al heb ik wel het idee dat het gene wat ik nu aan het lezen ben alleen nog maar een inleiding is.

Joost Zwagerman heeft verscheinde titels op zijn naam staan. De verschillende titels hebben over het algemeen het onderwerp 'liefde' en 'obsessie' gemeen. Ik kan wel mijn interesse vinden in die titels.
Dat gebeurt niet vaak met Nederlandse boeken.

Het boek " Vals licht" gaat over een jongen,Simon,die geobsedeerd raakt met de vrouwen prostitutie in Amsterdam. Hij wil alles weten van het schaduw bestaan van de meisjes. Dan gebeurt het onwerkelijke, hij raakt verliefd op één van de meisjes, Lizzie Rosenfeld.

Tot nu toe ontwikkelen de karakters zich goed, alleen het verhaal gaat een beetje langzaam.Verder is er nog niet echt veel spanning in gebracht. Misschien wel het leukste van dit boek lezen vind ik die herkennings punten. Omdat het zich in Amsterdam afspeelt is het voor mij makkelijker om het boek te bergijpen.

Ik ga snel weer verder lezen, omdta ik zeker benieuwd ben hoe dit boek gaat aflopen.
Wat voor spanning wordt er nog ingebracht,of blijft het zoals het nu is?
Er is maar één antwoordt op die vraag.
Verder lezen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten